Eurovaalit lähenevät

Kevät etenee vauhdilla ja eurovaalit ovat jo toukokuussa. Perussuomalaisilla on erittäin hyvä ja kattava ehdokasedustus. Siinä on jokaiselle joku josta valita.

Suomen tulevaisuudelle ei ole yhdentekevää miten ajamme maamme etua EU:ssa. Siksi jokaisen tulisi antaa äänensä Suomelle näissä vaaleissa. Syventyminen kaikille yhteiskunnan osa-alueille on vain laajentunut sinä aikana, jona olemme EU:ssa olleet. Alkuperäinen ajatus, jonka puolesta varmaan moni tuolloin äänesti liittymisen tueksi, on kaukana siitä mitä EU nyt on. EU:ta markkinoitiin parempana tulevaisuutena kun tavarat ja ihmiset liikkuvat jouhevasti sekä yritystoiminta viriää.

No kaikkihan ovat viime vuosina nähneet mitä EU on meille tuonut. Yhteisen vastuun – tosiaan. Eli me pikkuruinen 5 miljoonan ihmisen kansa olemme mukana takaamassa lainoja ja pelastamassa suuria keski-eurooppalaisia pankkeja. Meidät on viety mukaan sellaiseen suohon että minua ainakin hirvittää miten selviämme näistä velvoitteista. Oman maan kansalaiset tuntuvat unohtuneen hallituspuolueen poliitikoilta, jotka innolla ovat mukana jokaisessa hullutuksessa jonka EU vain keksii. Paras osoitus viime ajoilta on SDP:n puheenjohtaja kisaan ilmoittautuneen Antti Rinteen ehdotus antaa Kreikan velkoja anteeksi osana euroopan nousua. Kyllä on varsinaisen duunaripuolueeksi itseään tituleeraavan puolueen puhetta. Kuinkahan moni suomalainen velkojen anteeksiantoa haluaisi kun samaan aikaan omat asiamme ovat huolestuttavalla tolalla.

Seuraavina kuukausina kannattaa seurata poliittisia keskusteluja ehdokasta valittaessa. Mielestäni vain perussuomalaisten ehdokkaat ovat niitä jotka uskaltavat sanoa ääneen sen mitä moni pohtii: ” Eikö nyt olisi jo korkea aika alkaa hoitaa myös suomalaisten asioita”.

Leena Meri